Summa sidvisningar

torsdag 22 december 2011

mycket jobb...lite vila....

ja...nu är det jobb som gäller ett tag framöver,vilket gör att det inte finns mycket ork till bloggen,
men jag ska försöka göra så gott jag kan  ; )
Ikväll blir det rostas-biff med tagliatelle och gorgonzola-sås....





Ciaoo

lördag 17 december 2011

Lördag....tre-rätters hemma,och jag gör IIIINNNNGGGEENNTIINNGG :)

Staffan på besök...och då blev det tre-rätters! Underbart att bara sätta sig och äta!
Har precis avnjutit en räktoast...

och nu väntar bacon-lindad kycklingfilé med hemmagjord rödvinssås och ugns-bakade rotfrukter!

...sen blir det choklad cheese-cake som efterrätt!

fredag 16 december 2011

fredags-mys

Sim-hallen i Laholm med kusinerna och sen pizza...

och nu....hyr-filmdags med flickorna, hotell knorren :)

ciaoo

onsdag 14 december 2011

Lunch-dags...

Om Lily får välja mat...brukar valet bli "mammasblomkåls-soppa". Och så blev fallet idag.
Skummig blomkåls-soppa med frökusar till. Gott,gott!
Recept:
1 mellanstort blomkålshuvud
1 liten lök
buljong
vatten
salt,vitpeppar,nypa socker
3 klickar creme fraiche
STAVMIXER...eller liknande!

Jag brukar fräsa löken blank och sen lägga i blomkålen som jag skurit ner i små buketter.
På med vatten och grönsaksbuljong-buljong (Kung Markattas som vanligt)
I med lite salt och rätt många drag på vitpepparkvarnen...
När blomkålen är mjuk mixar jag den slät,och sen vispar jag i cremefraiche.
Smaka av med ev mer salt o peppar,och nypan socker :)




måndag 12 december 2011

kycklingsallad med ädelost och valnöts creme...


I Lördags blev det Sallad på Kycklingfile som stektes med salt,peppar och chilipulver bla,och innan servering sprutade jag på crema di balsamico på kycklingen och rörde runt, sen knaperstektes bacon,blandade små tomater skars upp, selleri, fransk-salladsmix och rödlök. Till detta gjorde jag en sås på ädelost som jag mosade med lätt cremefraiche och en halv näve grovhackade valnötter,salt,peppar och en nypa socker. Lite lantbröd slank ner oxå och ett glas rött Rijks.

I helgen tömde vi källar-förrådet med Staffans hjälp...sååååå skönt!!!!!
Tror jag har kört iväg tio-12 kassar kläder och skor...hur mycket får man verkligen ha i garderober?????

Idag är det plockdag här hemma,och i eftermiddag ska jag jobba.
Men innan dess har jag lovat lite pyssel med tjejerna.



tisdag 6 december 2011

tisdag morgon...

oj,oj,oj...känner mig inte på topp idag heller...kan ju bero på att jag kom hem från jobbet 01 inatt och Malva bestämde sig för att vakna kl 06....den lilla fisen brukar lixom sova till 09 så det kändes inte helt underbart! Men hon somnade om efter en timme,så jag ska faktiskt inte klaga ;P
Nu ska jag svira om och sen ska vi åka ut till Lilys kompis Tova och Malvas kompis Malte och leka ....och mammorna snacka :)
godmorgon,godmiddag,godkväll....ett,två,tre



vid den här tiden i eftermiddag står jag och lagar tomatsoppa med dill och creme fraiche ,och plättar till efterrätt :)

måndag 5 december 2011

överkörd rumpnisse...

Kom precis hem förlamad i halva ansiktet efter tandläkar-besök. Dom skulle fixa en gammal lagning och spruta i mig bedövning,vilket resulterade i en halv-förlamad Frida. Usch! Ser ut som en överkörd rumpnisse ungefär.


Dessutom vaknade jag med migrän idag, summa summarum, borde hoppat över måndagen helt enkelt.
Nu ska jag vila upp mig med två gos-ungar här(eller försöka iaf ;) inför jobb ikväll.
Om nu migränen släpper såklart.
Bye,bye

lördag 3 december 2011

bolibompa

Hallo!
ja,nu är det bolibompa-dax.
Malva har däckat bredvid mig i fåtöljen...hon missade sin middagslur idag nämligen.
Idag har jag rensat ur några lådor och åkt till klädinsamlings-container med 6 kassar barn-kläder.
Skönt att bli av med lite kläder...men fortfarande är det lika fullt överallt.
Vi hade tänkt rensa ur alla garderober och lådor redan nu,så kan man bara packa ner allt sen utan att vrida och vända på allt!
Imorrn kommer en tjej och kollar på vår lägenhet,vi håller alla tummar för att hon vill ha vår lägenhet redan 1 febr,så slipper vi dubbla hyror!
Nä,nu ska Frida fortsätta med låd-rensning!
Sen blir det - SÅ MYCKET BÄTTRE- synd bara att man inte får höra Laleh sjunga ikväll.
Ha det gott!

  Vejby strand...snart kommer vi...hahaha

fredag 2 december 2011

friday i´m in love....

Fredag...igen!
Veckan går så otroligt fort. Idag vaknade undertecknad med migrän,men eftersom min kära man var hemma idag pga vädret,så kunde jag ligga kvar i sängen tills den släppte någorlunda! Han och tjejerna åkte till simhallen...och min lilla Lily simmade själv för första gången. Och jag missade den glädjen...snyft!
Men hon har redovisat in i detalj hur det gick till här hemma :)
Vi har precis avnjutit en middag som Staffan tillagade.
Lax i ugnen med ett täcke av grönsaker och en ost-röra... samt potatismos,ruccola-sallad och smörstekta champinjoner.
Gott!
Nu väntar vi alla på Idol!
snart är denna "utsikt" någon annans....

torsdag 1 december 2011

längesen....

Usch,har haft tankarna på allt annat än min blogg. Vi fick huset som ni kanske sett,och nu går alla tankar åt det.
Mycket som ska planeras och funderas ut då vi flyttar om exakt 2 månader,2 MÅNADER!!!
Längtar såååå efter att börja vårt nya liv ute i Vejby strand. Jag mätte vägen ner till havet från huset...600 meter! Det kan man absolut överleva sommartid :)
Men jag har såklart lite bilder från fredags-middagen....3 rätters såklart, när staffan kommer på besök och vi kockar tillsammans.

Förrätten är ett måste att göra!!!!
Den ska jag lätt göra i Italien om ett halvår....ahhhhhh!

Blå-musslor gratinerade med Krydd-smör

1 nät musslor som fixas till (mycket viktigt att ha koll på hur man gör då man annars kan bli mycket dålig,kort sagt,dom som är sönder eller inte stänger sig...kasta bort!)...och förkokas.
Sen snyggar man till dom genom att lossa musslan och lägga i skalet och klicka ut klickar av smöret.
Ini ugn och grilla!
Ät med gott bröd till....

Staffans örtsmör:





75 gram äkta smör
1 vitlöksklyfta
1 tsk sambal oelek
skal från 1 lime
2 msk hackad färsk timjan
rör ihop och rulla in i folie.
detta smör kan användas till typ allt!










Pasta Spaghetti med scampi                   4 port


Spaghetti
400gram scampi
1,5 dl vitt vin
1 klick tomatpuré
Bladpersilja efter smak
½ Citron
salt,peppar

Koka pasta och ta upp när den är al dente.
Ta rikligt med olivolja(extra virgin)
Lägg i 2 hela vitlökar som du bata plattat till lite, och i med hel röd chili.
Fräs tills vitlök börjar få färg,ta upp och släng allt...utom oljan såklart!
Släng i scampin och fräs på. Tillsätt vinet och en liten klick tomatpure.
salta,peppra och pressa citron över. Släng i den hackade färska bladpersiljan!
Bon appetit

Till efterrätt serverades pepparkaks-cheescake som Staffan fixat innan :)







och så cheescaken....

tisdag 22 november 2011

pasta med köttbullar och tomatsås...

Idag blev det en liten del av Italien på köksbordet.
Hemmagjorda köttbullar med tomatsås och pasta spaghetti.

Gjorde helt vanliga köttbullar med :
ägg,lök,ströbröd,salt,svart o vit-peppar,dijonsenap,nypa socker och självklart Salt!

Till tomatsåsen hade jag:
lök,vitlök,skvätt rödvin,finkrossade tomater,oregano,salt,peppar och färsk basilika.

I pastavattnet hade jag....pasta ;)

Stekte först köttbullarna,sen fräste jag upp lök,vitlök och sen i med allt annat och koka så länge du hinner...ju längre,ju godare! Sist häller jag i köttbullarna i såsen.

Rårivna morötter till.
Klart!

Nu har Frida tänkt gå o lägga sig...ciaoo

måndag 21 november 2011

recept-samlingen...



Satt precis och bläddrade i min recept-samlings bok jag fick när vi gifte oss för snart 12 år sen.
Där finns allt möjligt, från mammas köttbullar till tydligen "fixa" lista när vi skulle få förstingen Lily.
Kändes lite nostalgiskt...tänk när man gick där med stora magen och tittade på spjäl-sängs påslakan och bebis-täcken och kuddar. Minns när vi hade köpt barnvagnen och jag bäddade den för första gången....kändes så overkligt att vår bebis skulle ligga där...åhhhhh,vad tiden går fort. Och när jag satt och målade den ärvda spjälsängen vi fått av farmor och farfar med min stora mage(sängen som hon sen aldrig sov i..haha,men det har ju som tur är lillasyster gjort)
Det blev ett litet nostalgi-inlägg det här....slänger med ett eget recept på perfekt höst/vinter soppa med ris till.
Som vanligt är ju mina recept lite på måfå...så smaka av,smaka av och....smaka av :)

Recept:

4 portioner
2 stora morötter i tärningar
½ gul lök
sallads-lök eller purjolök
1-2 vitlökar
Räkor med skal(typ 20 st)
Torsk (ett paket fryst torskfilé i medaljong- bitar använde jag)
Färsk koriander
Röd chilipeppar
Citron
kyckling-buljong(gillar "Kung markattas" ekologiska utan tillsatser eller e-nummer)
1 tetra-pack extra krämig cocos-mjölk från santa Maria
Jasmine-ris

Fräs ihop alla grönsaker.
Tillsätt tomatpuré ,vatten och buljong.
Koka upp. Skala under tiden räkorna och lägg skalen i en Sil/håv som får plats i grytan...sänk ner skalen och låt koka med 5 minuter,ta upp o släng.
Häll på cocos-mjölken.
Smaka av med salt,peppar(vit) och citronsaft.
Till sist, Lägg i torsk (medaljonger) och låt puttra 5 minuter på svag värme.
När ALLT är klart,riset kokt och bordet är dukat...lägg i räkor och färsk koriander och strö den fint hackade chilipepparn över.
Lägg en skopa ris i botten på en djup skål och häll på soppan.

Ha en underbar måndag!





söndag 20 november 2011

söndag och aaaaaallt är luuuugnt.

Sitter och väntar på att Callemannen ska komma hem från innebandyn så vi kan se på gårdagens avsnitt av "så mycket bättre".
Igår hade vi vänner med barn på besök här,och Lilys kompis Wilma sov över. Idag har dom lekt heela dagen, Myspys! Dom börjar bli så stora tjejerna. Det har pysslats,dansats,lekts,klätts ut, och mycket mera. Man hinner ju en del på typ 10 timmar :)
Nu kom han...så ciaoooo


Man kunde ju önskat att fisarna sov såhär gott just nu...dom skriker ikapp nämligen inne på rummet i protest :)

onsdag 16 november 2011

par-hus i vejby strand??

Åhhhh...det pirrar i magen, på ett sånt där jobbigt,nervigt sätt.
Huset låg c.a 1 km från havet...bara där känns det ju lixom rätt! Tänk er Lily på cykel,Malva i vagnen och jag och Carl hand i hand på promenad ner till havet för att se solnedgången...ahhhhhh.  Haha.
Sen skulle det bytas ut kyl o frys,slipas golv,målas och fixas till innan vi flyttar in, detta oxå ett plus!
Nackdel,trädgården var kanske lite för liten, men tillräcklig för en lekstuga.
Stort trä-däck skadar ju inte heller att det redan fanns.
Usch nä,vi får se hur det blir. Vi har tills på nästa fredag att bestämma oss på.
Tror vi ska göra listor på för/nackdelar!
Ciao

Bull-dags

Onsdag morgon. Är sådär lagom seg idag då Malva vaknade med hög feber inatt. Jag gav henne ingen alvedon,utan klädde av henne och öppnade fönstret och vakade. Det bästa är ju om man låter bli febernedsättande och låter febern bränna ut infektionen har jag hört. Den har lagt sig nu,men antar att det får bli en mysdag hemma idag...oxå. Vi som skulle gått till hembygdsparken idag hade jag tänkt. Är ju så fantastiskt fint höst-väder,men e dom sjuka e dom. Igår var vi iallafall i kanel-bulle tagen. Jag följer alltid receptet till degen från mjöl-förpackningen,fyllning varierar.
När Carl kom hem vankades det Spagetti Bolognese(gjorde en gigantisk laddning,så nu e frysen full)
och bullar till eftermiddags-kaffet.
Halv fem idag ska vi på hus-visning i Vejby Strand. Det är en hyresrätt,ett parhus som ligger nära havet. Spännande! Nu ska jag ta itu med stryk-tvätten från igår.
Ha en underbar Onsdag.



Lily har varit med så många gånger nu,så nu fixar hon både kavling och fyllning....

Lilla syster vill oxå hjälpa till :)







måndag 14 november 2011

สตูว์ไทย

Sååå, idag blev det en thai-gryta till middag. Perfekt när det är lite ruggigt och kallt med en varm,lagom stark gryta!

ใบสั่งยา:
Dagens ingivelse (...finns ju några thailändska såna  i huvudet)
3 st Kyckling-filé
½ Citron
1/3 Röd chilipeppar (beror ju alldeles på hur stark,bit en bit så märker du det)
1 liten Purjolök
1 Gul lök
1 burk cocosmjölk
2 msk creme fraiche

salt,vitpeppar, sweet chili sauce efter smak
Serveras helst med Jasmine Ris.


helgen....

Måndag morgon. Har visst inte lagt in något sen förra onsdagen,får bli bättring.
I helgen hade vi besök av Farbror Philip och Faster Ellinor, mysigt!
På fredagen blev det hemlagad pizza, och i Lördags lax.
På lördagen gjorde vi lite aptit-retare av ciabatta som man skivar tunt och lägger på chevréost och honung som man skickar in på grill i ugnen,sen droppar man crema di balsamico ovanpå och toppar med ruccola.
Ät genast!
Maten: Jag tog lax-fileér och lade i en form. Sen rörde jag ihop naturell philadelphia-ost med vitlök,färsk basilika,pressad citron och salt och peppar. Denna röra klickade jag ut i stora klickar ovanpå laxen och stoppade in i ugnen på ca 200-225 grader ca 10-15 minuter,beror på hur genomstekt man vill ha,samt hur stora bitarna är,känn efter med fingret på konsistensen.
Till detta serverades Potatismos smaksatt med parmesan. Sen stekte jag skogschampinjoner i smör och pressade vitlök över. Kokade färsk sparris och lade lite smör ovanpå(tyvärr alldeles för tidigt så den hann bli kall...men,men ; )
Sen lade jag upp laxen på ruccola-blad och la lite av varje av tillbehören samt en halv avocado på tallriken.
Till efterrätt gjorde jag och Lily egna sega  maränger och kokade egen chokladsås(lite kola variant) Och av detta gjorde vi typ marängsviss eller banana split eller vad man nu vill kalla det!
Maränger: 2-3 st ekologiska äggvitor(1 dl)
                  1 ½ dl socker
                  5 droppar ättiksprit
Vispa ägg med hälften av sockret och tillsätt resten när det börjar få bra konsistens.
Du ska kunna vända upp och ner på skålen utan att det rör sig!
Klicka ut 15 stora maränger eller många små.
In i ugnen 45-60 min.

Chokladsås: Har inget direkt recept: men jag smälter smör och rör i kakao och häller på sirap och socker och kokar upp,i med en nypa salt och en skvätt grädde. Ju längre du kokar desto segare blir den! Nu sist smälte jag i 6 rutor schweitzernöt oxå!

see ya :)

onsdag 9 november 2011

home-party

Varit på home-party denna kväll.
Värdinnan bjöd på en fantastiskt god variant av Ceasar-Sallad med kyckling och bacon.
Till det hade hon en creme-fraiche sås med ädelost och valnötter. Hade man som jag inte kört, serverades det även ett glas rött eller vitt.
Åhhh...fy vad gott och så enkelt!
Tror det får bli en god,matig sallad här på Lördag kväll.

Malva är super-förkyld lilla pluttan,i natt hade hon det jobbigt med andningen,hon har ju trånga luft-vägar,så nu har jag plockat fram hennes Airomir(typ förkylnings-astma spray)och lagt bredvid sängen. Får se om det behövs eller om hon klarar sig utan.
Natti Natti


ja,jag vet att denna inte hör hemma här.....men garn e ju så fint :)

fredag 4 november 2011

LA MORTUACIENNE PAMPLEMOUSSE

Mmmm...fredag kväll.
Staffan allas våran kock-hjälp,har varit här och kockat ikväll.
Det blev bacon-inlindad fläskfilé med ugns-rostade rotfrukter, sås smaksatt med dijon-senap,samt en sallad på Ruccola,tomater & parmesan.
Till snacksen i soffan öppnade vi en flaska lemonad av den underbara "La mortuacienne Pamplemousse.
För oss som bor i Ängelholm kan man hitta den på ost-delikatessen mitt emot systembolaget.
                                                                            ciao...

torsdag 3 november 2011

pyssel

Skönt med en lugn förmiddag på storgatan idag. Jag har städat lite och Lily har suttit och pysslat med pärl-halsband. Såå fina pärlor från Tiger!
I eftermiddag ska jag jobba och barnen ska hem till dag-mamman Nina.
Nu har tjejerna precis ätit lunch, Råsocker-pancakes :)
Nyttigt? Nja,men bra när kylskåpet ekar och ideérna tryter.
Förresten cyklade jag iväg till StadsBiblioteket igår kväll kvart i sju (inte alls bok-abstinens inte) och lånade 2 böcker av Joanne Harris, får se om jag gillar dem också!




Ha det gott!


onsdag 2 november 2011

en doft av apelsin...

Nu när hösten är här och med det "bok-årstiden" får iallafall jag panik när jag inte vet vilka böcker jag ska läsa.
En bok man INTE får missa heter just detta " En doft av apelsin".
Om man som jag har lite förkärlek till det franska köket måste man absolut läsa denna bok!
Läs och njut av smakerna,lukterna och känslan när hon lagar mat efter sin mors recept/dagbok.
Det är samma författare som skrivit "chocolate", Joanne Harris.

Såhär står det på baksidan av boken:
-När mor dog lämnade hon gården till min bror, förmögenheten i vinkällaren till min syster, och till mig, den yngsta, lämnade hon sitt album ...Dunkla händelser, kärlek och svek finns nerskrivna i den hemliga receptsamling och dagbok som är Framboise Simons enda arv från sin mor. Boken har hon med sig när hon under falskt namn återvänder till sitt barndomshem i den lilla byn vid Loireflodens strand där hon startar ett crêperie. Ingen i byn vet vem den mystiska änkan egentligen är, men i takt med att hon fördjupar sig i moderns dagbok blir hon upphunnen av det förflutna ...

Snälla,ge mig lite boktips!

 A bientôt

måndag 31 oktober 2011

måndag...

Såå trött idag! Har det med tids-omställningen tro? Ingen aning,jag vet bara att jag börjar jobba kl 18:00 ikväll,och jag är reeeedan trött! Var i Hembygds-parken med barnen och svägerskan N idag,underbart höstväder!
Såå, med tanke på hur trött jag är, serveras det idag på Fridas köksbord: Stuvade makaroner med stekt falukorv och lite stekta blandade grönsaker. Slappt och enkelt!
Såhär gör jag mina makaroner: Koka gammeldags makaroner enligt förpackning. Häll av vattnet. Släng ner ett par rejäla klickar smör och strö över ett par-tre msk mjöl och rör runt. Fort på med mjölk och håll koll på konsistensen. Salta,vitpeppra och riv i lite muskot. Klart! Falukorven antar jag ni vet hur man steker ;)
Bye,bye

söndag 30 oktober 2011

Myskväll i soffan...

Söndag kväll...lika mysigt som det är att krypa upp i soffan,lika deppigt är det att helgen är slut.

Idag skulle vi grillat vid Hålehall,men vädret svek oss så vi grillade hemma hos några i Förslöv istället,jättemysigt! Ungarna lekte och vi satt och snackade.
Nu har vi precis stoppat tjejerna i säng. Har funderat på om man skulle ha en liten secondhand web-shop här,hade ju varit superkul, men det kräver ju engagemang,och jag vet inte vart tiden till det ska komma från ,nåja, vi får se.
På menyn ikväll stod "Lilys special". Det är pasta med ädelost-sås och knaperstekt bacon,hon fixade pastasåsen(creme fraiche som man kokar upp och tillsätter grädd-ädelost,salt o peppar och lite vätska) och jag stod för pasta och bacon. Mums! När vi vill ha något gott ,fort och enkelt på helgen är det ofta det som hamnar på bordet.
Ha en skön söndagkväll!

lördag 29 oktober 2011

saturday...

Idag har jag jobbat...som en dåre. Mitt pass sträckte sig på hela 11 timmar...puh!
Men när jag kom hem var Carl & Staffan i pizza-tagen,så då slängde jag mig på soffan 10 minuter,och sen var jag människa igen.
Det var riktigt lyckade pizzor kan jag meddela. Mozzarella,Feta,salami,oliver,ruccola,vitlök...mums,sen plockade jag fram crema balsamico som visade sig passa super, lite små-stänk uppe på ruccolan!
Underbart gott,kunde inte fått en godare på restaurang.
Nu kallar sängen och morgondagen...men åhhhhh vad skönt att vi får en timme till imorgon bitti när klockan ställs tillbaka!
Imorgon ska vi träffa vänner med barn uppe vid Hålehall ( http://www.utflyktskane.se/?p=153 ) och grilla korv! Mysigt,hoppas vädret blir snällt.
Godnatt och ses :)

fredag 28 oktober 2011

food....

Så nu är maten på G.
Har skurit ner högrev i mindre bitar,ca 5 cm.
Hällt på rikligt med barbeque-sås och skivad vitlök och gul-lök och slängt uppe på köttet! Strödde över lite fling-salt också,det skadar ju aldrig! Har kört in det i ugnen på 125 gr, ska vara där ca 5 timmar beroende på mängd och kvalité på köttet.
Spännande att se hur det blir!
Tänkte servera med grönsaker,vitlöks-sås och nachos....samt en äkta guacemole gjord på endast avocado,tomater,citron och vitlök,salt ev röd chili.
Bon apetit


morgonkaffe.....

Godmorgon.
Sitter med min kaffe-mugg och njuter av fredag morgon.
Fredagen är enligt Lily "den bästa dagen i heeeela mitt liv"....och jag instämmer,det är veckans bästa dag!
Ikväll ska vi äta mex-mat! Jag ska göra ett recept jag fick av en lok-förare,eller åtminstone det jag kommer ihåg. Det är högrev som man kör in i ugnen i ca 7 timmar med massa kryddor,tills det trillar sönder...mums!
Tänkte lägga in det lite senare!
Ha det gott,och njut av den bästa dagen i heeela ert liv!
Ciao

onsdag 26 oktober 2011

onsdag...

Har varit en lång dag med mycket barn och lek. Nu ska tjejerna stoppas i säng och jag ska baka mammas höst-äppelkaka.
Den är jag uppväxt med,och den har blivit en del av mina flickors uppväxt också. Den är inget för bantare...äkta smör ska det vara...mycket! Men så äter man den ju bara på hösten oxå.
Imorgon efter frukosten ska jag bjuda gullungarna på en varsinn bit.

Recept följer nedan:


Mommies äppelkaka:

Sätt ugnen på 175 grader:
Du behöver: 6 ekologiska ägg, 5 dl strösocker, 2 tsk vaniljsocker, 100 gram äkta smör, 2 dl fet-mjölk, 7 dl veemjöl, 4 tsk bakpulver, 2 nypor salt. Extra smör att lägga ovanpå kakan,samt kanel.
ströbröd till ugnsplåten/braspannan.
















Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
Smält smöret och rör ner mjölken, blanda ihop med den pösiga ägg-röran.
Blanda i vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
Fyll en smord och brödad braspanna/ugnsplåt. Skiva äpplen i tunna skivor,men tillräckligt tjocka så dom inte går sönder i kakan. Hyvla(med osthyvel) direkt från smörpaketet....över hela kakan, strö kanel och socker på.
Grädda kakan i mitten av ugnen i 25–30 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.
Låt kakan svalna något och stjälp sedan upp den på en tallrik eller ett brödgaller.
Bon apetit