Summa sidvisningar

torsdag 22 december 2011

mycket jobb...lite vila....

ja...nu är det jobb som gäller ett tag framöver,vilket gör att det inte finns mycket ork till bloggen,
men jag ska försöka göra så gott jag kan  ; )
Ikväll blir det rostas-biff med tagliatelle och gorgonzola-sås....





Ciaoo

lördag 17 december 2011

Lördag....tre-rätters hemma,och jag gör IIIINNNNGGGEENNTIINNGG :)

Staffan på besök...och då blev det tre-rätters! Underbart att bara sätta sig och äta!
Har precis avnjutit en räktoast...

och nu väntar bacon-lindad kycklingfilé med hemmagjord rödvinssås och ugns-bakade rotfrukter!

...sen blir det choklad cheese-cake som efterrätt!

fredag 16 december 2011

fredags-mys

Sim-hallen i Laholm med kusinerna och sen pizza...

och nu....hyr-filmdags med flickorna, hotell knorren :)

ciaoo

onsdag 14 december 2011

Lunch-dags...

Om Lily får välja mat...brukar valet bli "mammasblomkåls-soppa". Och så blev fallet idag.
Skummig blomkåls-soppa med frökusar till. Gott,gott!
Recept:
1 mellanstort blomkålshuvud
1 liten lök
buljong
vatten
salt,vitpeppar,nypa socker
3 klickar creme fraiche
STAVMIXER...eller liknande!

Jag brukar fräsa löken blank och sen lägga i blomkålen som jag skurit ner i små buketter.
På med vatten och grönsaksbuljong-buljong (Kung Markattas som vanligt)
I med lite salt och rätt många drag på vitpepparkvarnen...
När blomkålen är mjuk mixar jag den slät,och sen vispar jag i cremefraiche.
Smaka av med ev mer salt o peppar,och nypan socker :)




måndag 12 december 2011

kycklingsallad med ädelost och valnöts creme...


I Lördags blev det Sallad på Kycklingfile som stektes med salt,peppar och chilipulver bla,och innan servering sprutade jag på crema di balsamico på kycklingen och rörde runt, sen knaperstektes bacon,blandade små tomater skars upp, selleri, fransk-salladsmix och rödlök. Till detta gjorde jag en sås på ädelost som jag mosade med lätt cremefraiche och en halv näve grovhackade valnötter,salt,peppar och en nypa socker. Lite lantbröd slank ner oxå och ett glas rött Rijks.

I helgen tömde vi källar-förrådet med Staffans hjälp...sååååå skönt!!!!!
Tror jag har kört iväg tio-12 kassar kläder och skor...hur mycket får man verkligen ha i garderober?????

Idag är det plockdag här hemma,och i eftermiddag ska jag jobba.
Men innan dess har jag lovat lite pyssel med tjejerna.



tisdag 6 december 2011

tisdag morgon...

oj,oj,oj...känner mig inte på topp idag heller...kan ju bero på att jag kom hem från jobbet 01 inatt och Malva bestämde sig för att vakna kl 06....den lilla fisen brukar lixom sova till 09 så det kändes inte helt underbart! Men hon somnade om efter en timme,så jag ska faktiskt inte klaga ;P
Nu ska jag svira om och sen ska vi åka ut till Lilys kompis Tova och Malvas kompis Malte och leka ....och mammorna snacka :)
godmorgon,godmiddag,godkväll....ett,två,tre



vid den här tiden i eftermiddag står jag och lagar tomatsoppa med dill och creme fraiche ,och plättar till efterrätt :)

måndag 5 december 2011

överkörd rumpnisse...

Kom precis hem förlamad i halva ansiktet efter tandläkar-besök. Dom skulle fixa en gammal lagning och spruta i mig bedövning,vilket resulterade i en halv-förlamad Frida. Usch! Ser ut som en överkörd rumpnisse ungefär.


Dessutom vaknade jag med migrän idag, summa summarum, borde hoppat över måndagen helt enkelt.
Nu ska jag vila upp mig med två gos-ungar här(eller försöka iaf ;) inför jobb ikväll.
Om nu migränen släpper såklart.
Bye,bye