Summa sidvisningar

tisdag 22 november 2011

pasta med köttbullar och tomatsås...

Idag blev det en liten del av Italien på köksbordet.
Hemmagjorda köttbullar med tomatsås och pasta spaghetti.

Gjorde helt vanliga köttbullar med :
ägg,lök,ströbröd,salt,svart o vit-peppar,dijonsenap,nypa socker och självklart Salt!

Till tomatsåsen hade jag:
lök,vitlök,skvätt rödvin,finkrossade tomater,oregano,salt,peppar och färsk basilika.

I pastavattnet hade jag....pasta ;)

Stekte först köttbullarna,sen fräste jag upp lök,vitlök och sen i med allt annat och koka så länge du hinner...ju längre,ju godare! Sist häller jag i köttbullarna i såsen.

Rårivna morötter till.
Klart!

Nu har Frida tänkt gå o lägga sig...ciaoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar