Idag blev det en liten del av Italien på köksbordet.
Hemmagjorda köttbullar med tomatsås och pasta spaghetti.
Gjorde helt vanliga köttbullar med :
ägg,lök,ströbröd,salt,svart o vit-peppar,dijonsenap,nypa socker och självklart Salt!
Till tomatsåsen hade jag:
lök,vitlök,skvätt rödvin,finkrossade tomater,oregano,salt,peppar och färsk basilika.
I pastavattnet hade jag....pasta ;)
Stekte först köttbullarna,sen fräste jag upp lök,vitlök och sen i med allt annat och koka så länge du hinner...ju längre,ju godare! Sist häller jag i köttbullarna i såsen.
Rårivna morötter till.
Klart!
Nu har Frida tänkt gå o lägga sig...ciaoo
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar