Skummig blomkåls-soppa med frökusar till. Gott,gott!
Recept:
1 mellanstort blomkålshuvud
1 liten lök
buljong
vatten
salt,vitpeppar,nypa socker
3 klickar creme fraiche
STAVMIXER...eller liknande!
Jag brukar fräsa löken blank och sen lägga i blomkålen som jag skurit ner i små buketter.
På med vatten och grönsaksbuljong-buljong (Kung Markattas som vanligt)
I med lite salt och rätt många drag på vitpepparkvarnen...
När blomkålen är mjuk mixar jag den slät,och sen vispar jag i cremefraiche.
Smaka av med ev mer salt o peppar,och nypan socker :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar