Summa sidvisningar

onsdag 14 december 2011

Lunch-dags...

Om Lily får välja mat...brukar valet bli "mammasblomkåls-soppa". Och så blev fallet idag.
Skummig blomkåls-soppa med frökusar till. Gott,gott!
Recept:
1 mellanstort blomkålshuvud
1 liten lök
buljong
vatten
salt,vitpeppar,nypa socker
3 klickar creme fraiche
STAVMIXER...eller liknande!

Jag brukar fräsa löken blank och sen lägga i blomkålen som jag skurit ner i små buketter.
På med vatten och grönsaksbuljong-buljong (Kung Markattas som vanligt)
I med lite salt och rätt många drag på vitpepparkvarnen...
När blomkålen är mjuk mixar jag den slät,och sen vispar jag i cremefraiche.
Smaka av med ev mer salt o peppar,och nypan socker :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar