Summa sidvisningar

måndag 31 oktober 2011

måndag...

Såå trött idag! Har det med tids-omställningen tro? Ingen aning,jag vet bara att jag börjar jobba kl 18:00 ikväll,och jag är reeeedan trött! Var i Hembygds-parken med barnen och svägerskan N idag,underbart höstväder!
Såå, med tanke på hur trött jag är, serveras det idag på Fridas köksbord: Stuvade makaroner med stekt falukorv och lite stekta blandade grönsaker. Slappt och enkelt!
Såhär gör jag mina makaroner: Koka gammeldags makaroner enligt förpackning. Häll av vattnet. Släng ner ett par rejäla klickar smör och strö över ett par-tre msk mjöl och rör runt. Fort på med mjölk och håll koll på konsistensen. Salta,vitpeppra och riv i lite muskot. Klart! Falukorven antar jag ni vet hur man steker ;)
Bye,bye

1 kommentar:

  1. Hej nu har jag hittat din/er blogg, kul! Hoppas allt är bra med er i familjen, kram från kusinen i Göteborg!

    SvaraRadera