En bok man INTE får missa heter just detta " En doft av apelsin".
Om man som jag har lite förkärlek till det franska köket måste man absolut läsa denna bok!
Läs och njut av smakerna,lukterna och känslan när hon lagar mat efter sin mors recept/dagbok.
Det är samma författare som skrivit "chocolate", Joanne Harris.
Såhär står det på baksidan av boken:
-När mor dog lämnade hon gården till min bror, förmögenheten i vinkällaren till min syster, och till mig, den yngsta, lämnade hon sitt album ...Dunkla händelser, kärlek och svek finns nerskrivna i den hemliga receptsamling och dagbok som är Framboise Simons enda arv från sin mor. Boken har hon med sig när hon under falskt namn återvänder till sitt barndomshem i den lilla byn vid Loireflodens strand där hon startar ett crêperie. Ingen i byn vet vem den mystiska änkan egentligen är, men i takt med att hon fördjupar sig i moderns dagbok blir hon upphunnen av det förflutna ...
Snälla,ge mig lite boktips!
A bientôt

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar