Ciao.
Måndag idag...känns lite trist när man haft en så mysig helg.
Vi åkte ner till svärföräldrarna i fredags kväll och fick en fantastiskt god kyckling-curry gryta med tillbehör som cashew-nötter och russin. Mums! Till det ett gott rött vin.
Lördagen spenderade jag och Carl i Köpenhamn. Det blev en riktigt god hemmagjord Pub hamburgertallrik med coleslaw och goda pommes,till det en stor stark. Sen strosade vi runt på ströget och nyhavn. Dock ska ju Köpenhamn upplevas sommartid.
Igår hade vi förlovningsdag (13 år) som vi firade med present-öppning för barnen. Vi hade bestämt att inte köpa något till varandra,men såklart hade Carl köpt en parfym till mig...så där fick jag sitta och känna mig dum,haha.
Har precis stoppat in en lasagne i ugnen och en till står och väntar på köks-bänken.
Lasagne är något jag ofta drar mig för att göra för det är lite meckigt,men när det väl är klart undrar man varför man inte gör det oftare...det är ju sååå gott!
Min lasagne innehåller följande:
Köttfärssås: Nötfärs,morötter,massa med lök och vitlök,hela tomater på burk,tomatpure,oregano,färsk basilika,salt,peppar och rött vin. Låt puttra ett par-tre timmar på låg värme.
Bechamelsås: Smör,vitt mjöl,ekologisk mellanmjölk,lagrad prästost(om man inte har parmesan såklart),salt,vitpeppar och muskotnöt.
Varva detta med färska lasagne-plattor och riven ost. Toppa såklart med den lagrade osten.
In u ugnen 20 min...klart! Till detta serveras såklart en grönsallad och (om man som jag inte ska iväg och jobba på kvällen) ett glas mauro kanske.
Nu sprider sig doften från ugnen i hela köket...dags att duka!
Vi hörs!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar